سفارش تبلیغ
صبا ویژن

acedco

تهیه گزارش کارشناسی جواز ساختمان و ارائه به شهرداری

گزارش کارشناسی جواز ساختمان در شهرداری

اگر برای صدور جواز ساختمان در تهران اقدام می‌کنید، لازم است تا یک پروسه قانونی از مراحل مختلف را سپری کنید. تشکیل پرونده اولین مرحله است که پس ‌از آن سلسله فعالیت‌ها و یا وظایف از جانب شما و یا کارشناسان شهرداری انجام می‌شود. یکی از همین مراحل، بررسی گزارش کارشناسی جواز ساختمان است.

مدارک گزارش کارشناسی پروانه ساختمان شامل چه موضوعاتی است؟

بازرس شهرداری وظیفه دارد تا پروژه مورد نظر را از منظر حقوقی و تطابق آن با ادعای موجود در پرونده مطابقت دهد. این کارشناس یا همان بازرس از جانب شهرداری معرفی شده و با هماهنگی مالک در محل پروژه حاضر می‌شود تا مراتب حقوقی ملک از قبیل ابعاد اربعه زمین، عرض خیابان و بنای ساختمان، وضعیت ساختمان‌های مجاور و... را معین سازد.

بازرس حین تهیه مدارک و بازدید از ملک در مورد جزئیات محدوده ساخت‌وساز تصمیم‌گیری نمی‌کند؛ بلکه یک چک لیست از وضعیت کنونی زمین یا همان ملک را در قالب یک گزارش کامل تدوین کرده و به ادارات شهرداری تحویل می‌دهد. در محل شهرداری‌ بررسی گزارش کارشناسی جواز ساختمان بر عهده اداره‌ها از قبیل اداره تراکم شهری و یا اداره بروکف است که با توجه به مستندات قید شده در برگه گزارش بازرسی برای تعیین محدوده ملک با در نظر گرفتن تراکم شهری و یا محدودیت‌های بروکف تصمیم‌گیری می‌کنند.

ادامه ی این مطلب جذاب را در سایت زیر بخوانید 

link